Pradžia
Pastaruoju metu švietimo politikoje vis dažniau pasigirsta diskusijos apie švietimo ir kultūros integracijos reikšmę vaikų ugdyme. Netgi pažangos programoje „Tūkstantmečio mokyklos“ viena iš numatytų mokyklų veiklos tobulinimo sričių – kultūrinis ugdymas. Tačiau ar švietimas ir kultūra yra išties du skirtingi laukai, o gal natūrali jų sąsaja tiesiog pranyksta klausimų lavinoje, kai pradedama sukti galvą apie integravimo būdus?
Kokie iššūkiai laukia mokytojo profesijos ateityje, kokios šio svarbaus darbo perspektyvos ir kokie galimi kylančių problemų sprendimai – šiais ir kitais klausimais bus aktyviai diskutuojama kovo 30–31 dienomis „Litexpo“ vyksiančioje dvidešimtojoje parodoje „Karjera & Studijos“. Savo mintimis dalijasi ir programos „Renkuosi mokyti“ vadovas Artur Adam Markevič.
Investicija į švietimą – tai investicija į geresnę kiekvieno žmogaus ir visos visuomenės ateitį. Valstybės pažangos strategiją „Lietuva 2050“ kuriančių ekspertų nuomone gyvenimo kokybę Lietuvoje lems ir daugiausiai įtakos ilgalaikei Lietuvos raidai darys švietimas ir demokratija. Kuriant Lietuvos ateitį, svarbus viešojo sektoriaus, NVO, verslo ir visuomenės įsitraukimas.
Apie tai, kodėl verslui turi rūpėti švietimas, pokalbis su programos „Renkuosi mokyti!“ plėtros vadove Emile Paskočimaite.
Panevėžio miesto savivaldybė siekia pritraukti ir paskatinti trūkstamų specialybių pedagogus dirbti pedagoginį darbą būtent Panevėžio mokyklose. Todėl trūkstamų specialybių pedagogų pritraukimo į Panevėžio ugdymo įstaigas programoje viena iš numatytų veiklų – mokyklų ir mokytojų dalyvavimas programoje „Renkuosi mokyti!“.
„Beveik visos švietimo sistemos pasaulyje yra sustabarėjusios – tai rodo daugybė tarptautinių tyrimų. Švietimo kokybė arba blogėja, arba nesikeičia, o gyvenimo įgūdžių lavinimas ir gebėjimas naudotis kompetencijomis prastėja. Net Šiaurės šalyse mokinių motyvacija mažėja. Todėl privalome iš naujo apgalvoti, kaip organizuojame švietimo sistemas“, – teigia norvegų švietimo konsultantas, skaitmeninės dirbtinio intelekto platformos „LearnLab“, skirtos mokinių pažangos ir vertinimo tobulinimui, įkūrėjas dr. Yngve Lindvig.