1992 m. lapkričio 26 d. Lietuvos Respublikos kultūros ir švietimo ministras Darius Kuolys pasirašė įsakymą dėl Lietuvos švietimo koncepcijos pateikimo „visuomenei susipažinti ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Seimui tvirtinti“.  Koncepcijoje švietimas buvo apibrėžtas kaip „istoriškai susiformavusių tikslingų veiklos būdų bei organizacinių struktūrų visuma, kurios paskirtis įgyvendinti asmens ir visuomenės ugdymo tikslus“. Joje buvo suformuluoti visai švietimo sistemai vieningi tikslai ir principai. Nepaisant to, kad tuometinis Seimas koncepcijos nepatvirtino, šis dokumentas padėjo tvirtus pamatus Lietuvos švietimo reformos darbams. Koncepcija buvo ne tik aukštai įvertinta tarptautiniu mastu, bet, svarbiausia, tapo vizija, idėjiškai sutelkusia švietimo bendruomenę tolesnių reformų įgyvendinimui.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Apie mokytojų reikšmingumą bei išskirtinį vaidmenį ugdant asmenybes ir kuriant valstybę kalbama dažnai. Mokytojai, dirbantys mylimą darbą palaikančioje, pasitikėjimu grindžiamoje aplinkoje yra laikomi itin vertingu profesiniu kapitalu. Tačiau ar šiandien Lietuvoje pasitikime teoriškai taip vertinamais mokytojais ir pačia mokykla?

ŠMSM leidinyje „Švietimas Lietuvoje. 2022 m.“ teigiama, kad Lietuvoje pasitikėjimas švietimu išaugo nuo 42 proc. 2018 metais iki 48,2 proc. 2021 metais. Švietimas yra tokia visuomeninio gyvenimo sritis, su kuria susiduria visi žmonės – besimokantieji, tėvai, seneliai, švietimo sistemos darbuotojai. Pasitikėjimą švietimu lemia asmeninės patirtys, viešojoje erdvėje, socialiniuose burbuluose skleidžiama informacija ir vykstančios diskusijos. Pasitikėjimą švietimu augina ir kasdienis mokytojų bei mokyklų vadovų darbas, kuris tapo labiau matomas nuotolinio mokymosi metu.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Kviečiame į programos „SEMEL- keičianti gyvenimo istorijos galia“ pristatymą, kuris vyks spalio 25 d. 15 val.

SEMEL metodiką prieš 20 metų sukūrė Izraelio mokslininkė Dr. Sarit Barzilai. Programa remiasi naratyvinės pedagogikos principais ir nuostata, kad gyvenimą kuriame pasakodami savo istoriją, o keisdami pasakojimą, keičiame ir savo gyvenimą. Susitikimo metu pristatysime ilgalaikę mokytojų profesinio augimo programą, kurią netrukus siūlysime pedagogams visoje Lietuvoje.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Šių metų spalio 24 – lapkričio 24 d. Vilniuje 7-ojo maršruto troleibuse bus pristatoma vaikams ir paaugliams skirta literatūra. Lankytojai-keleiviai turės galimybę susipažinti su šiuolaikine Baltijos šalių autorių vaikams ir paaugliams skirta literatūra (per trumpo žanro iliustruotas istorijas – knygiukus), susitikti su knygų autoriais, paklausyti įvairovės ir žmogaus teisių klausimus tyrinėjančių istorijų ir kartu įsivertinti savo nuostatas besikeičiančiame pasaulyje.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Programa „Renkuosi mokyti“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ sveikina mokytojus ir kviečia keliauti bei patirti pažinimo džiaugsmą.

„Renkuosi mokyti!” ir „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ jau ketvirtą kartą kviečia tarptautinės mokytojų dienos proga pamokas perkelti į traukinius. Spalio 5-7 dienomis iniciatyvos „Traukiniu į pamoką” dalyviais tapti galės ne tik mokiniai, bet ir visi kartu vykstantys keleiviai – kiekvieno, pasirinkusio norimą maršrutą, laukia daug įdomių atradimų apie Lietuvos istoriją, literatūrą, architektūrą, gamtą bei kultūrą.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

VšĮ Mokyklų tobulinimo centras (MTC) prie savo komandos kviečia prisijungti komunikacijos specialistą (-ę), galintį (-čią) profesionaliai skleisti žinią apie Mokyklų tobulinimo centro veiklas bei misiją – kurti ir skleisti inovacijas švietimo ir kultūros srityse dėl didesnių kiekvieno vaiko galimybių visapusiškai lavintis ir augti saugioje, kūrybiškoje, pasitikėjimu bei pagarba grindžiamoje aplinkoje.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Jau ketvirtą kartą Birštone 2022 m. vykęs diskusijų festivalis „Būtent!“ yra atviras, nepolitinis, nemokamas renginys, kurio tikslas – skatinti šalyje diskusijų ir įsiklausymo kultūrą, toleranciją skirtingiems požiūriams, pilietinį įsitraukimą ir gerinti priimamų visuomenei svarbių sprendimų kokybę. Žodis „Būtent!” atspindi tą diskusijos momentą, kai diskusijos dalyviai, pateikę savus argumentus, pasiekia abipusį sutarimą ir supratimą. Siekiama, kad festivalis taptų tokio sutarimo, nuomonės formavimo, bendros valstybės vizijos kūrimo vieta, kuri suteiks įkvėpimo realiems verslo ir politikos sprendimams.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

MTC vizija Tūkstantmečio mokykloms: didinti švietimo teisingumą, mokinių įtrauktį ir įsitraukimą į mokymąsi, mažinti mokinių mokymosi pažangos atotrūkį, kurti patrauklią, mokytis skatinančią aplinką.

Ko pasieksime bendradarbiaudami:
  • Mokiniai patirs mokymosi sėkmę ir atskleis savo potencialą patirtinėse, kultūrinėse veiklose, gaudami reikalingą pagalbą bei paskatas, atsižvelgiant į jų mokymosi poreikių įvairovę.
  • Mokytojai taikys universalaus dizaino mokymuisi strategijas, praturtindami mokinių ugdymą kultūrinėmis patirtimis, patirtiniu mokymusi, inovatyviomis skaitmeninėmis priemonėmis; dirbs bendradarbiaujančiose komandose ir mokyklų tinkluose, taikys pagalbos mokiniams algoritmus bendradarbiaudami su specialistais.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedra ir Mokyklų tobulinimo centras organizavo baigiamąją projekto „Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“ konferenciją „Dirbtinis intelektas ir mokymosi analitika: ateitis prasideda šiandien“.

Antroje konferencijos dalyje buvo pristatytas projekto metu šalies mokyklose atliktas tyrimas, pasidalyta mokyklų kūrybinio darbo patirtimi, ateities vizijomis apie dirbtinio intelekto ir mokymosi analitikos naudojimą mokyklose.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Vasario 11 d. mokytojai Lietuvoje rengė pamokas skirtas Vasario 16-ajai paminėti. Virš 800 mokytojų prisijungė prie didžiausios bendradarbiavimo pamokos. Mokytojai, atradę porą savo klasei, bendradarbiavo ir vedė jungtines pamokas. Šią iniciatyvą rengė projektas „Bendradarbiaujančios klasės“ ir „Mokyklų tobulinimo centras.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Nuo vasario 1 iki kovo 12 dienos kviečiame 1-12 klasių mokinius aplankyti paslaptingą parodą „Būtybių tyrinėtojos kabinetas“, kuri veiks Vilniaus vaikų ir jaunimo meno galerijoje (Vilniaus g. 39). Tai vaikams ir paaugliams skirta edukacinė paroda, kviečianti neįprastu būdu susipažinti su lietuvių folkloru ir mitologija, o tiksliau – mitinėmis būtybėmis.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

2020 metų pavasarį Lietuvoje gimusi akcija „Knygiukai į pagalbą vaikams“, pakvietusi vaikų knygų kūrėjus kurti trumpas iliustruotas istorijas, telpančias vieno popieriaus lapo knygelėse, sulaukė didžiulio visuomenės susidomėjimo. Šiemet projektas peržengė mūsų valstybės sienas - Lietuvos, Latvijos ir Estijos vaikų literatūros ir skaitymo skatinimo organizacijos suvienijo jėgas įgyvendindamos tarptautinį projektą „Tiny Books from Baltic Authors“ („Baltijos šalių autorių knygiukai“), kuris subūrė 36 autorius, sukūrusius 18 knygiukų, skirtų 6–10 metų vaikams.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

2021 m. gruodžio 17 d. įvyko Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedros ir Mokyklų tobulinimo centro organizuota projekto ,,Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“ (projektą finansuoja Europos Sąjunga (projekto Nr. S-DNR-20-4), pagal dotacijos sutartį su Lietuvos mokslo taryba (LMTLT) baigiamoji konferencija. Projekto metu siekta ištirti dirbtinio intelekto (DI) pritaikymo galimybes mokyklose ir sukurti mokymosi analitikos, kaip vienos iš dirbtinio intelekto taikymo galimybės švietime, plėtojimo scenarijus siekiant modernizuoti bendrąjį ugdymą Lietuvoje pasitelkus dirbtinį intelektą.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Naujienlaiškių prenumerata

Paslaugų teikimo sąlygos: VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“ svetainėje įvesdami savo el. pašto adresą galite užsisakyti naujienlaiškius, kurių pagalba Jus informuosime apie mūsų organizuojamus mokymus, renginius ar pasidalinsime kita jums aktualia informacija ir naujienomis. Užsisakius naujienlaiškį, Jūsų el. pašto adresą naudosime remdamiesi Jūsų sutikimu, kurį galite bet kuriuo metu atšaukti atsisakydami prenumeratos. Tvarkant duomenis Jūsų el. pašto adresą priskirsime tam tikrai prenumeratorių kategorijai, kurią prenumeruodami pasirenkate. Tai darome tam, kad galėtume pateikti labiau individualizuotus pasiūlymus. Prenumeratorių kategoriją galėsite bet kada pakeisti ar atsisakyti pakartotinai užpildę prenumeratos informaciją. Išsiuntus naujienlaiškį, programa renka statistinius duomenis apie Jūsų veiksmus su naujienlaiškiu, pavyzdžiui ar atidarėte ir kada el. laišką, kokias ir kada paspaudėte nuorodas, programa fiksuoja naudotojo IP adresą, įrenginio bei naršyklės, kuriuos naudojote laiškui atidaryti, versiją. Su Jūsų el. pašto adresu susijusią statistiką saugome 2 metus nuo to momento, kai paskutinį kartą atsidarėte naujienlaiškį. Jūsų el. pašto adresą naujienlaiškių siuntimo tikslu tvarkysime iki Jūsų atsisakymo gauti Mokyklų tobulinimo centro informacinius pranešimus. Atsisakyti prenumeratos galite naujienlaiškio apačioje paspausdami atitinkamą nuorodą arba rašydami adresu mtc@mtc.lt
Aš sutinku su Paslaugų teikimo sąlygos ir Privatumo politika
Viešoji įstaiga „MOKYKLŲ TOBULINIMO CENTRAS“ įmonės kodas 124631338, įsikūrusi kultūros ir švietimo centro „Vilniaus mokytojų namai“ Mokymosi ir informacijos centre II a. Vilniaus g. 39 LT-01119 Vilnius Tel. +370 5  212 7183 El. paštas: mtc@mtc.lt Mūsų darbo laikas: I - IV 9 - 18 val., V 9 - 17 val. Žemėlapis
Projekto „Renkuosi mokyti!“ tel. +370 5  212 7173 El. paštas: info@renkuosimokyti.lt

Ši svetainė naudoja būtinus slapukus. Būtini slapukai įgalina pagrindines svetainės funkcijas. Svetainė negali tinkamai veikti be šių slapukų, juos galima išjungti tik pakeitus naršyklės nuostatas. Lankydamiesi svetainėje sutinkate, kad slapukai būtų naudojami. Slapukų politika