2020 m. sausio 5-10 d. vyko 33-iasis Tarptautinis ICSEI kongresas Marakeše (International Congress for School Improvement and Effectiveness), pirmą kartą Afrikoje. Pirmoji diena skirta Masterclass seminarams. Dalyvavau mums gerai pažįstamų autorių A.Hargreaves and D.Shirley seminare "Leading from the Middle".

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Beveik prieš metus pakvietėme švietimo bendruomenę ir visus, kam rūpi vaikas ir mokykla, į konferenciją „Mokytojo (ne)standartas“. Šįkart 2019 m. lapkričio 14 d., 14.00-17.00 val., ir vėl kviečiame susitikti Vilniaus rotušėje ir pasikalbėti kiek plačiau – apie „Mokyklos (ne)standartą“.

2019 m. pirmosios 14 mokyklų baigė dalyvavimą išplėstame „Renkuosi mokyti!“ projekte, kurio metu visa mokyklos bendruomenė drauge su programos „Renkuosi mokyti!“ mokytoju įgyvendino pasirinktą pokyčio projektą. Pagrindinis konferencijos „Mokyklos (ne)standartas“ tikslas – pristatyti projekto rezultatus ir parodyti, kad Lietuvos mokyklos, jų bendruomenės gyvos. Kad sulaukusios tinkamo palaikymo ir pagalbos, jos gali susitelkti ir savo pajėgomis kurti teigiamus pokyčius bei matyti konkrečius, tyrimu ir duomenimis grįstus šių pokyčių rezultatus  mokyklos politikos, kultūros ir praktikos srityse.

Kviečiame į konferenciją mokyklų vadovus, mokytojus, švietimo politikos formuotojus ir įgyvendintojus bei visus, kam rūpi švietimas, susipažinti su projektu ir taikyti sėkmingiausius jo elementus savo veikloje ir sprendimuose.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Naratyvinio konsultavimo pedagoginiai įrankiai padedantys kurti sveikus santykius ir spręsti elgesio, emocijų ir mokymosi sunkumus 

Pastaraisiais metais dažniau stebime nutrūkusius santykius tarp mokyklos, vaiko ir šeimos. Apie santykių nebuvimą liudija skirtingos suinteresuotos šalys, o tai lemia pažeidžiamumą mokymosi kontekste.

Vis didėja ikimokyklinio, pradinio ir vidurinio ugdymo mokyklose esančių mokinių skaičius, kurie teigia, kad būdami mokykloje patiria skirtingų priežasčių nulemtą bei skirtingomis formomis išreikštą diskomfortą. To pasekoje daugeliu atveju daugelis patiria didelių sunkumų pamokų metu, bendrame mokyklos gyvenimo kontekste, o taip pat santykiuose su tėvais.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Izraelio mokslininkų sukurtas švietimo inovacijomis grindžiamas MICHAELIO metodas – unikali ir paveiki priemonė, garantuojanti sėkmę kiekvienam besimokančiajam įvairiose gyvenimo srityse.

            MICHAELIO metodas – tai ne tik paveikus būdas pasiekti švietimo tikslų, bet ir parodyti ugdymo ir ugdymosi rezultatą. Šis metodas padėjo daugybei švietimo ir kitų veiklos sričių vadovų ir savo srities profesionalų reikšmingai pagerinti lyderystės gebėjimus ir sau patiems netikėtai atskleisti asmeninį potencialą, leidžiantį pasiekti norimų aukštumų.

Svariausias MICHAELIO metodo pasiekimas – per trumpą laiką reikšmingai pagerėjusi mokymų dalyvių savirealizacija asmeniniu emociniu, proto ir sąmonės lygmeniu. Dar mokymų metu dalyviai iš naujo atranda prasmę ugdyti ir ugdytis, įgyja ir dar labiau sustiprina neginčijamus vertybinius pagrindus, leidžiančius tapti tvirtais ir užtikrintais vidumi, ir gebėti tikslingai ir sėkmingai veikti absoliutaus neužtikrintumo sąlygomis.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (1 Komentaras)

Nori ar nenori – pajauti, kad tarp šių sienų verda gyvenimas. Tądien, apsilankiusi Mokyklų tobulinimo centre (MTC), supratau, kiek visko galima nuveikti nedidelėje erdvėje. Viename auditorijos gale – pasitarimas, kitame – grupelė vaikų po „Literatūrinių skaitymų“, peržengusi dar vienų durų slenkstį sutinku ir MTC įkūrėjas, kurios su šypsena veiduose praneša, kad čia ir yra tikroji jų kasdienybė…

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Kaip Estija padarė tokį švietimo šuolį? Kaip Latvijoje pavyko susitarti dėl naujo ugdymo programų turinio, nors Lietuvoje kol kas tai kelia vien sumaištį? Ko verta pasimokyti iš kaimynų, o kurių jų klaidų geriau nekartoti, viešėdami Estijoje ir Latvijoje gilinosi projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ dalyvaujančių mokyklų pedagogai.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Kūrybiniai skaitymai – tai interaktyvus, žaidimu ir refleksija grįstas užsiėmimas, kurio metu aktoriai, pasitelkę skirtingas technikas, skaito su mokiniais lietuvių (ir ne tik) literatūros kūrinius, o vėliau drauge su edukatoriais kviečia vaikus dalyvauti įvairiose teksto refleksijos ir aktualizavimo veiklose. Tuo pačiu – tai įtraukianti, tarpdisciplininė lietuvių kalbos pamoka, nes didžioji dauguma skaitomų tekstų įtraukti į lietuvių kalbos ir literatūros ugdymo programas.

Skaitymai vyksta erdvioje, modernioje, šviesioje Mokyklų tobulinimo centro salėje, kuri įsikūrusi Vilniaus mokytojų namuose. Užsiėmimų aplinka prisideda prie kuriamo įspūdžio – čia vaikams yra erdvės net tik klausytis skaitomo kūrinio ar dalyvauti susikaupimo reikalaujančioje veikloje, bet ir energingai pajudėti. Literatūros, teatro, žaidimo elementų kombinacija – puikus neišdildomų įspūdžių receptas, todėl skaitymuose apsilankę mokiniai ir mokytojai vienbalsiai sutaria smagiai ir prasmingai praleidę laiką.

SVARBU! 

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Švietimo ir mokslo ministerijoje antradienį išrinktas ir paskelbtas švietimo reformos pradininkės, mokslininkės, literatūrologės Meilės Lukšienės premijos laureatas. Juo tapo Vilniaus Užupio gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas, Vilniaus universiteto doktorantas ir dėstytojas trisdešimtmetis Alius Avčininkas.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Su švietimo eksperte Mokyklų tobulinimo centro steigėja, projekto „Lyderių laikas 3“ konsultante dr. Egle Pranckūniene norime kalbėtis... apie meilę, laimę ir pasitikėjimą. Apie tuos tris dalykus, be kurių švietimas netenka prasmės. Žinoma, jeigu manysime, kad prasmė – užauginti gebantį mylėti, laimingą, pasitikintį savimi žmogų. (Suomių vaikų mokymosi rezultatai vis gerėja, jų laimės indeksas didėja. Ir nė viena politinė partija taip suprantamos prasmės nėra viešai paneigusi.) Eglė žurnalistams yra kalbėjusi: „Politikai turi suprasti, kad esmių esmė yra tai, kas vyksta tarp mokytojo ir mokinio, o visa kita svarbu tik tiek, kiek padeda šį ryšį išlaikyti.“

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

XXI amžiui būdingi dideli pokyčiai visose srityse, kurie kartais net per kelias valandas pakeičia mūsų gyvenimo tikrovę. Sugebėjimas keisti save tampa kertiniu įgūdžiu, be kurio atsilikimas garantuotas. Kad mūsų laikais išliktume paklausūs būtinai turime atrasti ir pasitelkti savo turimą potencialą. MICHAEL metodo mokymai, kuriuose dalyvausite, yra unikali galimybė, kur specialių įrankių dėka išmokinsime jus susitelkti į savo stiprybes – dalį jų jau žinote, o kai kurias kitas Jums atskleisime mūsų bendros kelionės metu.

Tai bus visaapimanti (tiek emocine, tiek praktine prasme) patirtis, kurios metu atrasite, kad sėkmė nėra atsitiktinis reiškinys ir kad kiekvienas galime pasiekti tai, ko trokštame jei savo veiksmus nukreipsime teisinga linkme. Per trumpą laiką suteiksime Jums gilių patirčių įvairiose srityse, kurios nepaprastai praturtins Jūsų vidinį pasaulį ir paliks Jums kaip asmenybei neišdildomą pėdsaką.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Sveikiname mūsų gausios, susitelkusios ir kūrybingos švietimo bendruomenės narę Eglę Pranckūnienę, Mokyklų tobulinimo centro steigėją, švietimo ekspertę konsultantę, tapusią socialinių mokslų daktare. Eglė Pranckūnienė 2018 m. birželio 20 d. sėkmingai apgynė socialinių mokslų disertaciją „Pasitikėjimo lūžiai mokytojų ir mokyklų vadovų profesiniame gyvenime“.

Skaityti daugiau...

Komentuoti (0 Komentarai)

Naujienlaiškių prenumerata

VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“ svetainėje įvesdami savo el. pašto adresą galite užsisakyti naujienlaiškius, kurių pagalba Jus informuosime apie mūsų organizuojamus mokymus, renginius ar pasidalinsime kita jums aktualia informacija ir naujienomis. Užsisakius naujienlaiškį, Jūsų el. pašto adresą naudosime remdamiesi Jūsų sutikimu, kurį galite bet kuriuo metu atšaukti atsisakydami prenumeratos. Tvarkant duomenis Jūsų el. pašto adresą priskirsime tam tikrai prenumeratorių kategorijai, kurią prenumeruodami pasirenkate. Tai darome tam, kad galėtume pateikti labiau individualizuotus pasiūlymus. Prenumeratorių kategoriją galėsite bet kada pakeisti ar atsisakyti pakartotinai užpildę prenumeratos informaciją. Išsiuntus naujienlaiškį, programa renka statistinius duomenis apie Jūsų veiksmus su naujienlaiškiu, pavyzdžiui ar atidarėte ir kada el. laišką, kokias ir kada paspaudėte nuorodas, programa fiksuoja naudotojo IP adresą, įrenginio bei naršyklės, kuriuos naudojote laiškui atidaryti, versiją. Su Jūsų el. pašto adresu susijusią statistiką saugome 2 metus nuo to momento, kai paskutinį kartą atsidarėte naujienlaiškį. Jūsų el. pašto adresą naujienlaiškių siuntimo tikslu tvarkysime iki Jūsų atsisakymo gauti Mokyklų tobulinimo centro informacinius pranešimus. Atsisakyti prenumeratos galite naujienlaiškio apačioje paspausdami atitinkamą nuorodą arba rašydami adresu info@mtc.lt
Viešoji įstaiga „MOKYKLŲ TOBULINIMO CENTRAS“ įmonės kodas 124631338, įsikūrusi kultūros ir švietimo centro „Vilniaus mokytojų namai“ Mokymosi ir informacijos centre II a. Vilniaus g. 39 LT-01119 Vilnius Tel. +370 5  212 7183 Faks. +370 5  212 7173 El. paštas: mtc@mtc.lt Mūsų darbo laikas: I - IV 9 - 18 val., V 9 - 17 val. Žemėlapis

Norėdami Jums pasiūlyti pilnavertes paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) įrašyti slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Jūs bet kada galite peržiūrėti, kokią informaciją (slapukus) įrašome. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus, Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos. Slapukų politika