Per pastaruosius du dešimtmečius Lietuvoje parengta ne viena pedagogų rengimo koncepcija, paraleliai veikia įvairūs mokytojų rengimo modeliai, tačiau vis dar nėra suformuluota aiški vizija, kaip mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos galėtų atliepti XXI a. mokinių ugdymo iššūkiams ir naujoms galimybėms.

2017 m. vasario 22 dieną Mokyklų tobulinimo asociacijos organizuotoje diskusijoje „Mokytojų rengimas XXI a. mokyklai – ką turime keisti?“ buvo pristatyti du pedagogų rengimo koncepcijos projektai: vienas jų parengtas VDU ir LEU, kitas – VU ir MRU mokslininkų. Diskusijos metu buvo siekiama aptarti kokie esminiai kokybiniai pokyčiai turi atsirasti rengiant mokytojus XXI a. mokyklai ir koks turėtų būti pedagogų profesinis tobulinimas.

Po koncepcijų projektų pristatymo diskusijos dalyviai pateikė įžvalgų bei idėjų koncepcijų rengėjams. Buvo atkreiptas dėmesys į būsimų mokytojų motyvacijos vertinimą ir jo tikslus, siūlant vengti biurokratinio mechanizmo bei vien akademinių pasiekimų vertinimo ir verčiau atkreipti dėmesį į būsimo mokytojo asmenines savybes, įgūdžius bei bendrųjų kompetencijų demonstravimą. Diskusijos dalyviai taip pat pabrėžė, jog tobulinant koncepcijas yra labai svarbu remtis tyrimų duomenimis, tiksliais skaičiavimais, turimais resursais bei mokyklų ir mokytojų išsakomu poreikiu, o ne žadėti tai, kas mokytojams, kaip savo srities profesionalams, neatrodo jog bus reikalinga.

Diskusijos metu džiaugtasi, kad koncepcijose atkreiptas dėmesys ne tik į teorinių žinių suteikimą, bet ir būsimų mokytojų praktiką, kaip labai svarbų aspektą bei patarta į mokytojų rengimą aktyviau įtraukti mokyklas, kurios yra aktyvios, atviros, o ne ieškoti būdų kaip steigti „izoliuotas“ mokyklas šalia universitetų. Diskusijos dalyviai pabrėžė, kad sistemos lankstumas ir atvirumas, įvairios sąlygos ir būdai įgyti pedagogo kvalifikaciją gali būti didelis privalumas, kuris suteiktų teisę žmogui rinktis, tačiau reikia nepamiršti pagalvoti ir apie tai, ar tokiu būdu nebus prarasta intelektinė bendruomenė, kuri kuriasi nuosekliųjų studijų metu. Iškeltas ir universitetų dėstytojų, rengiančių būsimus pedagogus, kompetencijų klausimas, siūlant nepamiršti stiprinti bei ugdyti ir jų gebėjimus.

Diskusijos dalyviai koncepcijų rengėjus ragino nepamiršti vaikų, dėl kurių visa tai ir turėtų būti daroma. Siūlyta atkreipti dėmesį į ikimokyklinio ugdymo pedagogų rengimą, pabrėžiant, jog pats svarbiausias vaiko gyvenimo periodas būtent ir yra ikimokyklinis amžius. Diskusijos metu siūlyta abi koncepcijas vertinti per prizmę „O kas pasikeis pamokoje?“ ir ne tik pedagogų rengimą, bet ir kvalifikacijos tobulinimą organizuoti naudojant praktiką. Diskusijos metu taip pat pabrėžta, jog abi koncepcijos yra atviri dokumentai ir kad universitetai yra linkę diskutuoti apie siūlomas idėjas ir siekti kokybės vardan vaikų.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 vertinimas 50% (3 vertinimai)

Komentarų modulį sukurė CComment

Naujienlaiškių prenumerata

VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“ svetainėje įvesdami savo el. pašto adresą galite užsisakyti naujienlaiškius, kurių pagalba Jus informuosime apie mūsų organizuojamus mokymus, renginius ar pasidalinsime kita jums aktualia informacija ir naujienomis. Užsisakius naujienlaiškį, Jūsų el. pašto adresą naudosime remdamiesi Jūsų sutikimu, kurį galite bet kuriuo metu atšaukti atsisakydami prenumeratos. Tvarkant duomenis Jūsų el. pašto adresą priskirsime tam tikrai prenumeratorių kategorijai, kurią prenumeruodami pasirenkate. Tai darome tam, kad galėtume pateikti labiau individualizuotus pasiūlymus. Prenumeratorių kategoriją galėsite bet kada pakeisti ar atsisakyti pakartotinai užpildę prenumeratos informaciją. Išsiuntus naujienlaiškį, programa renka statistinius duomenis apie Jūsų veiksmus su naujienlaiškiu, pavyzdžiui ar atidarėte ir kada el. laišką, kokias ir kada paspaudėte nuorodas, programa fiksuoja naudotojo IP adresą, įrenginio bei naršyklės, kuriuos naudojote laiškui atidaryti, versiją. Su Jūsų el. pašto adresu susijusią statistiką saugome 2 metus nuo to momento, kai paskutinį kartą atsidarėte naujienlaiškį. Jūsų el. pašto adresą naujienlaiškių siuntimo tikslu tvarkysime iki Jūsų atsisakymo gauti Mokyklų tobulinimo centro informacinius pranešimus. Atsisakyti prenumeratos galite naujienlaiškio apačioje paspausdami atitinkamą nuorodą arba rašydami adresu info@mtc.lt
Viešoji įstaiga „MOKYKLŲ TOBULINIMO CENTRAS“ įmonės kodas 124631338, įsikūrusi kultūros ir švietimo centro „Vilniaus mokytojų namai“ Mokymosi ir informacijos centre II a. Vilniaus g. 39 LT-01119 Vilnius Tel. +370 5  212 7183 Faks. +370 5  212 7173 El. paštas: mtc@mtc.lt Mūsų darbo laikas: I - IV 9 - 18 val., V 9 - 17 val. Žemėlapis

Norėdami Jums pasiūlyti pilnavertes paslaugas mūsų interneto svetainėje, prašome leisti įrašyti Jūsų kompiuteryje (įrenginyje) tam tikrą informaciją – slapukus (angl. „cookies“). Slapukus naudosime atpažindami Jus, kaip ankstesnį svetainės lankytoją ir rinkdami svetainės lankomumo statistiką. Jūs bet kada galite peržiūrėti, kokią informaciją (slapukus) įrašome. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus, Jūs taip pat turite teisę nesutikti, kad slapukai būtų įrašomi Jūsų kompiuteryje (įrenginyje), tačiau tokiu atveju kai kurios svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos. Slapukų politika