Vasario 11 d. mokytojai Lietuvoje rengė pamokas skirtas Vasario 16-ajai paminėti. Virš 800 mokytojų prisijungė prie didžiausios bendradarbiavimo pamokos. Mokytojai, atradę porą savo klasei, bendradarbiavo ir vedė jungtines pamokas. Šią iniciatyvą rengė projektas „Bendradarbiaujančios klasės“ ir „Mokyklų tobulinimo centras.

Projekto „Bendradarbiaujančios klasės“ iniciatorius, mokytojas Norbertas Airošius: „Pamokų formatas, kai viena klasė bendradarbiauja su kitos mokyklos klase, vis labiau populiarėja.   Kartu nuolat didėja ir technologinės galimybės bendradarbiauti. Panaudojome technologijas, kurios padeda tarpmokyklinei tinklaveikai ir rengti inovatyvias mokymosi veiklas. Mokiniai dalinasi savo įžvalgomis, bendrauja sinchroniniu ir asinchroniniu būdu teksto, vaizdo, garso formatais. Praeitais metais prie didžiausios bendradarbiavimo pamokos prisijungė 550 mokytojų, o šiais metais - 800. Šių metų pamokas skyrėme mokinių kūrybiškumui ir mokinio, kaip turinio kūrėjo galimybių atskleidimui. Mokytojai gali rinktis daugiau nei iš 40 pamokų idėjų. Šiais metais prie pamokų taip pat prisijungė lituanistinės mokyklos iš Ispanijos, JAV, Airijos, Vokietijos ir kt.

„Lietuvos mokytojai yra bendradarbiaujantys, drąsus išbandyti naujoves ir žinoma labai pilietiški. Labai džiaugiamės kiekvienu prisijungusiu ir jo sėkme. Informacinės technologijos, bendradarbiavimas ir išmani tinklaveika gali padėti mokytojams parengti nuostabių pamokų, mažinti pasiruošimo pamokoms laiką ir atverti naujas galimybes jų mokiniams. Mokytojai kartu parengė pamokas ir jas įgyvendino.” - teigia Norbertas Airošius.

Jis priduria, kad bendradarbiaujant laimi visos pusės – tiek mokytojas, tiek mokinys, tiek ir mokyklos administracija. Atsiranda daugiau kūrybiškumo, mokytojai mokosi vieni iš kitų, pamokos tampa įdomesnės ir labiau įtraukiančios. Remiantis OECD tyrimais, pastebima, kad toks bendradarbiavimas daro teigiamą poveikį mokinių pasiekimams.

Ruošiantis didžiausiai bendradarbiavimo pamokai, mokytojai galėjo rinktis savo mokomojo dalyko porininką ir kartu kurti bendrą šios dienos pamokų planą. Be to, mokytojai turėjo galimybę keistis idėjomis ne tik tarpusavyje, bet ir su užsiregistravusiais mokytojais iš visos Lietuvos bei vieni iš kitų pasisemti kūrybiškumo. Vasario 11 d. jie porose vedė bendradarbiavimo pamokas savo klasėms. Buvo numatytos bendros jų temos – žinutė laisvė ir portretas Lietuvai.

Galiausiai, šią dieną vainikavo 10.30 val. pamoka pradinių klasių mokiniams, o 12.00 val. vykusi bendra pamoka – jos metu mokiniai ir mokytojai dalinosi savo mintimis bei kūryba apie Lietuvą ir laisvę.

Didžiausios bendradarbiavimo pamokos pranešėjai:

Laurynas Kudijanovas - istorijos mokytojas, „Renkuosi mokyti!” programos mokytojas.

Norbertas Airošius - Neringos gimnazijos IT mokytojas ekspertas, Neringos sporto mokyklos vadovas ir sertifikuotas švietimo lyderystės konsultantas. Įvairių nacionalinių ir tarptautiniu projektų komandų narys, kartu su mokiniai išbando naujausias technologijas ir veda mokymus Lietuvos mokytojams. Jo parengtas nuotolinio mokymo kursas mokytojams yra išverstas į 23 ES kalbas.

Kęstutis Subačius - lietuvių kalbos mokytojas ekspertas, Vilniaus Antano Vienuolio mokyklos direktorius, pirmojo Neringos kūrybingų žmonių kūrybos almanacho „Dorė” sudarytojas, du kartus išrinktas vienu geriausiu Lietuvos mokytoju. Jo mokiniai ne kartą yra tapę Lietuvos filologų konkursų ir olimpiadų laureatais.

Gintarė Dikšienė - lietuvių kalbos ir kūrybinio rašymo mokytoja, Neringos meno mokyklos direktoriaus pavaduotoja, kūrybinio rašymo mokytoja, Gintarė kuria eiles, tekstus, scenarijus vaikų spektakliams ir skatinti kurti ir jausti „čia ir dabar”. Kiekvieną vasarą Gintarė Lietuvos vaikams ir suaugusiems veda kūrybinio rašymo dirbtuves Neringoje.

Ramūnas Masilionis - Panevėžio „Vyturio” progimnazijos fizikos ir matematikos mokytojas. Daugelio žygių skirtų pokario Lietuvos istorijai organizatorius.

Darius Kniūkšta - nuotykių architektas, organizacijos „Trys Kubai“ įkūrėjas ir vadovas. Puikiai žinomas Minecraft bendruomenės Lietuvoje narys nuolat nustebina savo naujais projektais, o vienas iš jų „Edukraftas“ – bendrų ugdomųjų dalykų nuotoliniai „Minecraft“ būreliai. Juose mokiniai mokosi bendradarbiaudami, simuliuodami realias situacijas ir tobulindami įvairias kompetencijas.

Ypatingos vasario 16-ajai skirtos pamokos vaizdo įrašą galite peržiūrėti  YoutuBe kanale.

„Mokyklų tobulinimo centro“ steigėja dr. Eglė Pranckūnienė džiaugiasi mokyklų susidomėjimu šia iniciatyva – tai tik parodo, kokia svarbi bendrystė ir palaikymas mokykloms. „Norisi pasidžiaugti tokiu mokyklų susitelkimu ir noru dalintis savo žiniomis bei idėjomis vieni su kitais. Tuo pačiu labai kviečiu mokyklas atrasti bendradarbiavimo galimybes, bendras idėjas ir pamokas ne tik esant ypatingai progai – tegul tai vyksta kasdien. Juk tai atneša neįkainojamą patirtį mokytojams ir kūrybišką, įdomų pamokų turinį mūsų mokiniams.“

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 vertinimas 100% (1 vertinimas)

Ši svetainė naudoja būtinus slapukus. Būtini slapukai įgalina pagrindines svetainės funkcijas. Svetainė negali tinkamai veikti be šių slapukų, juos galima išjungti tik pakeitus naršyklės nuostatas. Lankydamiesi svetainėje sutinkate, kad slapukai būtų naudojami. Slapukų politika