Mokytojai atlieka kertinį vaidmenį švietimo sistemoje, būdami kasdieninio mokymosi proceso kūrėjais ir koordinatoriais. Mokymasis yra ne tik pažintinis, bet ir socialinis bei emocinis procesas, jam didelės įtakos turi pedagogo atvirumas, lankstumas ir gebėjimas prisitaikyti prie kintančių aplinkybių. Šiame darbe nestinga iššūkių: dažnai tenka spręsti įvairias problemas, patiriama įtampa, neviltis, nepasitikėjimas savo jėgomis. Todėl mokytojams svarbu turėti laiko ir galimybių sustoti, pabūti su savimi, pasisemti jėgų, sulaukti palaikymo.
Programos tikslas – pasiūlyti mokytojams įgalinančių naratyvinės pedagogikos strategijų, kurios padeda permąstyti savo asmeninį bei profesinį gyvenimą, stiprinti profesinį tapatumą, sąmoningumą ir atsparumą. Programoje dalyvaujantys mokytojai, augdami patys, augina ir savo mokinių galias būti savo gyvenimo kūrėjais.
Programa remiasi SEMEL metodika, kurią prieš 20 metų sukūrė Izraelio mokslininkė Dr. Sarit Barzilay, tyrinėjusi sudėtingas gyvenimo patirtis išgyvenusių žmonių istorijas. Programos pagrindas– naratyvinės pedagogikos principai ir nuostata, kad savo gyvenimą kuriame pasakodami jo istoriją.
Gyvenimo istorijos pasakojimas turi galią pakreipti mūsų gyvenimą viena ar kita linkme, į sėkmę ar į nesėkmę. Profesinės tapatybės formavimosi kelias taip pat yra pasakojimas apie patirtį, įveiktus sunkumus, ateities svajones. Programoje taikomos įgalinančios, įkvepiančios naratyvinės strategijos, padeda mokytojams perkonstruoti pasakojimą apie save ir supantį pasaulį, formuotis teigiamą savivaizdį ir patirti laisvę būti savo gyvenimo šeimininku. Visi programoje taikomi naratyviniai principai ir metodai puikiai tinka ir mokiniams. Tai praturtina ir palengvina klasės auklėtojo, bet kurio dalyko ar neformaliojo ugdymo mokytojo, pagalbos specialisto darbą kuriant autentišką santykį su mokiniais, stiprinant tarpusavio pasitikėjimą ir supratimą. Dalyvavimas programoje suteiks mokytojams praktinių strategijų kaip įgyvendinti kompetencijomis grįstą ugdymo turinį pagal atnaujinamas bendrojo ugdymo programas.
Programą sudaro keturios tarpusavyje susijusios dalys, kurių metų nuosekliai keliaujama nuo gilesnio savęs ir savo aplinkos pažinimo, palaikymo rato formavimo, problemų sprendimo, link ateities perspektyvos numatymo ir planavimo.
Programos turinys:
- I dalis. Įvadas į programą: partnerių rato sukūrimas besimokančiųjų grupėje;
- II dalis. Kaip susikurti saugią erdvę asmeniniam ir profesiniam augimui?
- III dalis. Kaip spręsti problemas ir kurtis norimą gyvenimo istoriją?
- IV dalis. Kaip sutvirtinti pasiryžimą siekti savo tikslų ir svajonių?
Programos apimtis - 40 val., iš kurių - 4 kontaktiniai susitikimai po (4-6 akad. Val.) bei apie 20 val. savarankiško mokymosi ir praktinės veiklos. Susitikimus veda sertifikuoti Mokyklų tobulinimo centro SEMEL programos mentoriai, kuriuos parengė SEMEL programos kūrėjos Dr. Sarit Barzilay ir Dr.Ronit Kuriel (Izraelis).