Į kiekvieną mokinį/-ę orientuotos socialinės-pilietinės veiklos organizavimas |
||||||
|
||||||
Socialinė-pilietinė veikla bendrojo lavinimo mokyklose yra privaloma, integrali ugdymo dalis, ilgą laiką buvusi skirta tik 5-10 (I- II gimn.) klasių mokiniams, nuo 2023 m. rugsėjo tapo privaloma ir 11-12 (III-IV gimn.) klasių mokiniams. Lietuvoje neegzistuoja vieningas reglamentavimas, kaip mokyklos turėtų organizuoti socialinę-pilietinę veiklą. Remiantis kai kuriais švietimo dokumentais mokyklos rengia savo socialinės-pilietinės veiklos organizavimo tvarkos aprašus. Tokia situacija lėmė, kad šalyje egzistuoja skirtingos socialinės-pilietinės veiklos organizavimo praktikos. Ir, deja, yra nemažai atvejų, kai mokykloje įgyvendinama socialinė-pilietinė veikla yra „valandų rinkimas“, o ne prasminga, integrali ugdymo dalis. 2019 m. atlikto tyrimo apie pagrindinio ugdymo mokinių socialinės-pilietinės ir pažintinės kultūrinės veiklos organizavimą bendrojo ugdymo mokyklose rezultatai rodo, kad socialinės-pilietinės veiklos organizavimo atnaujinimas turėtų būti daugelio mokyklų prioritetas (Mikėnė ir Zaburaitė, 2020). Beveik trečdalis šiame tyrime dalyvavusių mokinių nežino, kaip reikėtų atsiskaityti už socialinę-pilietinę veiklą, tik 16 % mokinių vienaip ar kitaip apmąsto savo veiklas, todėl rekomendacijose pabrėžta, kad mokyklos turėtų skirti daugiau dėmesio refleksijai (Mikėnė ir Zaburaitė, 2020). Tais pačiais, 2019, metais ŠMSM užsakymu atlikta mokytojų apklausa atskleidė, kad kai kurių mokytojų požiūriu ši veikla išvis nėra vertinama, o tiesiog fiksuojamos atidirbtos valandos (Mikėnė, 2020). 2023 m. nacionaliniu lygiu įvykdytas svarbus pokytis – bendruosiuose ugdymo planuose atsirado atskiras priedas “Socialinės-pilietinės veiklos organizavimas” (2024 m. – ir rekomendacijos socialinės-pilietinės veiklos kuratoriams) kur numatyta, kad pats mokinys nusprendžia, į kokias veiklas nori įstraukti, jas planuoja, vėliau – reguliarai apmąsto, įsivertina savo patirtį ir t.t. Tačiau priede ir rekomendacijose pateikta informacija nepadeda atsakyti į klausimą “kaip?”, todėl prasmingos socialinės-pilietinės veiklos organizavimas mokyklose ir toliau išlieka iššūkiu. Mokymų tikslas:Suteikti žinių ir įrankių, padėsiančių patobulinti socialinės-pilietinės veiklos organizavimą mokyklose, paverčiant šią veiklą prasminga, integralia ugdymo dalimi, orientuota į kiekvieną mokinį/-ę. Pagrindinės mokymuose nagrinėjamos tematikos:
Programos lektorėRūta Brazlauskaitė - programos „Renkuosi mokyti!“ alumnė, dirbusi Tarptautinio bakalaureato Diplomo programos "Creativity, activity, service" mokytoja, pedagoginio veiklos tyrimo "Socialinės-pilietinės veiklos organizavimo tobulinimas penktoje klasėje, taikant Tarptautinio bakalaureato service learning modelį" autorė, šiuo metu dirba jaunimo reikalų koordinatore. Nuotoliniai mokymai Trukmė: Seminaro trukmė 6 akad. val. |
||||||
Registracija yra baigta
|
Renginio vieta:
nuotoliu Zoom platformoje