Tikslinė grupė: Švietimo įstaigų vadovai, viešųjų pirkimų specialistai, buhalteriai, ūkio dalies darbuotojai, administracijos atstovai.
Mokymų tikslas
Suteikti švietimo įstaigų darbuotojams išsamių žinių ir praktinių įgūdžių, kaip teisėtai, skaidriai ir efektyviai planuoti, vykdyti ir administruoti mažos vertės viešuosius pirkimus bei užtikrinti tinkamą sutarčių vykdymo kontrolę.
Mokymų uždaviniai
- Išaiškinti mažos vertės pirkimų teisinį reglamentavimą pagal Viešųjų pirkimų įstatymą (VPĮ) ir įstaigos vidaus taisykles.
- Aptarti pirkimų planavimo, vertės nustatymo ir dokumentavimo principus.
- Supažindinti su mažos vertės pirkimų vykdymo būdais (rašytinė, žodinė apklausa, CVP IS).
- Paaiškinti pirkimo sutarčių sudarymo, vykdymo, keitimo ir kontrolės pradmenis.
- Aptarti dažniausias pirkimų ir sutarčių vykdymo klaidas švietimo sektoriuje, remiantis VPT rekomendacijomis bei auditorių pastebėjimais.
Mokymų temos
1. Mažos vertės pirkimų teisinis reglamentavimas
- Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos, aktualios švietimo įstaigoms.
- Mažos vertės pirkimų ribos ir taikymo sąlygos.
- Vidaus pirkimų taisyklių svarba ir pagrindiniai punktai.
- Skirtumai tarp mažos vertės pirkimų ir supaprastintų pirkimų.
2. Pirkimų planavimas ir vertės nustatymas
- Metinio pirkimų plano sudarymas ir keitimas.
- Pirkimų sujungimo ir skaidymo ribos.
- Vertės apskaičiavimas ir pirkimo būdo pasirinkimas.
- Pirkimų planų viešinimas ir atnaujinimas CVP IS.
3. Mažos vertės pirkimų vykdymas
- Kainų apklausos (raštu, žodžiu, per CVP IS) organizavimas.
- Tiekėjų kvalifikacijos ir pasiūlymų vertinimas.
- Sprendimų fiksavimas ir dokumentavimas.
- Pirkimo procedūros pabaiga ir rezultatų skelbimas.
4. Sutarčių vykdymo pradmenys
- Sutarties įsigaliojimas ir pagrindiniai elementai.
- Prekių / paslaugų / darbų priėmimas.
- Terminų laikymasis, kokybės užtikrinimas.
- Sutarčių pakeitimai – kada galima ir kada draudžiama.
- Tiekėjo atsakomybė, netesybos, garantijos.
- Vykdymo kontrolės dokumentai (priėmimo aktai, ataskaitos, pažymos).
5. Dažniausios klaidos ir praktiniai pavyzdžiai
- VPT ir audito institucijų rekomendacijos.
- Dažniausiai pasitaikančios klaidos (pirkimų skaidymas, dokumentų trūkumas, sutarties keitimai).
- Praktiniai atvejai iš švietimo įstaigų – kaip išvengti pažeidimų.
- Planuojami rezultatai (kompetencijos)
Dalyviai gebės:
- tinkamai suplanuoti mažos vertės pirkimus pagal įstaigos poreikius ir teisinius reikalavimus;
- parengti pagrindinius dokumentus: pirkimo planą, apklausos kvietimą, pasiūlymų vertinimo suvestinę, sutartį;
- suprasti sutarčių vykdymo principus ir kontroliuoti tiekėjų įsipareigojimus;
- atpažinti pažeidimus ir rizikos vietas mažos vertės pirkimų procese;
- taikyti skaidrumo, proporcingumo ir racionalumo principus praktikoje.
Lektorė Raimonda Joskaudienė, teisininkė, mediatorė, lektorė praktikė
Nuotoliniai mokymai
Seminaro trukmė 6 akad. val. Kaina 50 € (išduodama el. pažyma) Galimas apmokėjimas iš mokinio krepšelio lėšų, pavedimu.
|