Pasiūlymas mokykloms dalyvaujančioms „Tūkstantmečio mokyklų“ (toliau – TŪM) programoje: didinti švietimo teisingumą, mokinių įtrauktį ir įsitraukimą į mokymąsi, mažinti mokinių mokymosi pažangos atotrūkį, kurti patrauklią, mokytis skatinančią aplinką.

Ko pasieksime bendradarbiaudami:
  • Mokiniai patirs mokymosi sėkmę ir atskleis savo potencialą patirtinėse, kultūrinėse veiklose, gaudami reikalingą pagalbą bei paskatas, atsižvelgiant į jų mokymosi poreikių įvairovę.
  • Mokytojai taikys universalaus dizaino mokymuisi strategijas, praturtindami mokinių ugdymą kultūrinėmis patirtimis, patirtiniu mokymusi, inovatyviomis skaitmeninėmis priemonėmis; dirbs bendradarbiaujančiose komandose ir mokyklų tinkluose, taikys pagalbos mokiniams algoritmus bendradarbiaudami su specialistais.
  • Mokyklos:
    • įgyvendins įtraukiojo ugdymo nuostatas politikos, praktikos ir kultūros lygmenyse;
    • pagal universalaus dizaino mokymuisi strategiją organizuos ugdymą ir tvarkys mokymosi erdves;
    • mokyklos bendruomenėje dalinsis lyderyste, plės partnerystes ir tinklaveiką, tam taikydami skaitmeninius įrankius;
    • bendradarbiaus su „Renkuosi mokyti!“ programa pritraukiant naujus mokytojus;
    • bendradarbiaus, o ne konkuruos su kitomis savivaldybės mokyklomis, atverdamos savo infrastruktūrą ir intelektinius išteklius kitų mokyklų mokiniams bei mokytojams.
Ką siūlome:
  • Ilgalaikės profesinio tobulėjimo programos mokytojams, vadovams, komandoms (praktinis mokymasis taikant veiklos tyrimo, praktikos bendruomenės, mentorystės/koučingo modelius bei mokomąsias stažuotes), pavyzdžiui:
    • įtraukusis ugdymas: nuo mokyklos vizijos iki mokinių pažangos vertinimo;
    • universalaus dizaino mokymuisi strategijos taikymas klasėje ir mokykloje (įtraukiamos stažuotės į šią strategiją taikančias mokyklas);
    • efektyvios skaitymo ir matematikos mokymosi strategijos;
    • formaliajame ugdymo procese naudojami įrankiai ir juos lydinčios ilgalaikės profesinio tobulėjimo programos: skaitmeninė įvairovės literatūros biblioteka, kūrybiniai skaitymai, knygiukai.
    • komandinis darbas įgyvendinant įtraukiojo ugdymo strategiją.

  • Bendradarbiavimas pritraukiant „Renkuosi mokyti!“ mokytojus į TŪM mokyklas.
  • Švietimo ekspertų konsultavimas dėl įtraukiojo ugdymo, pagalbos mokiniams algoritmų kūrimo, universalaus dizaino mokymuisi, tinklaveikos, pasidalytosios lyderystės įgyvendinimo atsižvelgiant į konkrečios savivaldybės Pažangos planą.
  • Išmaniosios skaitmeninės platformos mokinių ugdymo individualizavimui ir įvairinimui (Eduten, Learn Lab) ir skaitmeninės priemonės (knygiukai, įvairovės biblioteka).

  • Kultūrinės patirtys mokiniams ir bendruomenei:
    • kūrybinės dirbtuvės ir mentorystės programa „Kuriame savo literatūros festivalį“;
    • tarpdisciplininės literatūros dirbtuvės „Istorijų įvietinimas“;
    • knygos kūrimo, leidybos, marketingo, pristatymo auditorijai mokymų programa „Vaikų žemės akademija“;
    • literatūros edukacijų ciklas „Nepaprasta pamoka su knyga“;
    • teatro metodų pritaikymas formaliajame ugdymo procese;
    • knygos, keičiančios gyvenimus: įvairovės literatūros integravimas į bendrąsias programas.

  • Architektų konsultacijos ir kūrybinės dirbtuvės apie UD ir skaitymui palankias erdves.
  • Tyrimų instrumentai ir tyrėjų konsultacijos:
    • įgyvendinamų veiklų kokybės matavimo įrankiai;
    • veiklų dalyvių nuomonės tyrimas matuojant įgyvendinamą pokytį.
    • profesinio kapitalo, įtraukiojo ugdymo, lyderystės mokymuisi raišką / pokytį įgyvendinant TŪM veiklas savivaldybėje.
  • Skaitmeniniai sprendimai savivaldybės mokyklų tinklaveikos modeliui įgyvendinti (mokytojų bendradarbiavimui, išteklių valdymui, bendrų pamokų organizavimui, šešėliavimo veikloms ir kt.).
Mūsų komanda:
  • Eglė Pranckūnienė, MTC Steigėja, projektų vadovė;
  • Justinas Vancevičius, programos „Vaikų žemė“ vadovas;
  •  Artur Adam Markevič, programos „Renkuosi mokyti!“ vadovas;
  • Emilė Paskočimaitė, programos „Renkuosi mokyti!“ plėtros vadovė.

Rašyti laišką

  • Peržiūros: 214