Pasiūlymas mokykloms dalyvaujančioms „Tūkstantmečio mokyklų“ (toliau – TŪM) programoje: didinti švietimo teisingumą, mokinių įtrauktį ir įsitraukimą į mokymąsi, mažinti mokinių mokymosi pažangos atotrūkį, kurti patrauklią, mokytis skatinančią aplinką.
Ko pasieksime bendradarbiaudami:
- Mokiniai patirs mokymosi sėkmę ir atskleis savo potencialą patirtinėse, kultūrinėse veiklose, gaudami reikalingą pagalbą bei paskatas, atsižvelgiant į jų mokymosi poreikių įvairovę.
- Mokytojai taikys universalaus dizaino mokymuisi strategijas, praturtindami mokinių ugdymą kultūrinėmis patirtimis, patirtiniu mokymusi, inovatyviomis skaitmeninėmis priemonėmis; dirbs bendradarbiaujančiose komandose ir mokyklų tinkluose, taikys pagalbos mokiniams algoritmus bendradarbiaudami su specialistais.
- Mokyklos:
- įgyvendins įtraukiojo ugdymo nuostatas politikos, praktikos ir kultūros lygmenyse;
- pagal universalaus dizaino mokymuisi strategiją organizuos ugdymą ir tvarkys mokymosi erdves;
- mokyklos bendruomenėje dalinsis lyderyste, plės partnerystes ir tinklaveiką, tam taikydami skaitmeninius įrankius;
- bendradarbiaus su „Renkuosi mokyti!“ programa pritraukiant naujus mokytojus;
- bendradarbiaus, o ne konkuruos su kitomis savivaldybės mokyklomis, atverdamos savo infrastruktūrą ir intelektinius išteklius kitų mokyklų mokiniams bei mokytojams.
Ką siūlome:
- Ilgalaikės profesinio tobulėjimo programos mokytojams, vadovams, komandoms (praktinis mokymasis taikant veiklos tyrimo, praktikos bendruomenės, mentorystės/koučingo modelius bei mokomąsias stažuotes), pavyzdžiui:
- įtraukusis ugdymas: nuo mokyklos vizijos iki mokinių pažangos vertinimo;
- universalaus dizaino mokymuisi strategijos taikymas klasėje ir mokykloje (įtraukiamos stažuotės į šią strategiją taikančias mokyklas);
- efektyvios skaitymo ir matematikos mokymosi strategijos;
- formaliajame ugdymo procese naudojami įrankiai ir juos lydinčios ilgalaikės profesinio tobulėjimo programos: skaitmeninė įvairovės literatūros biblioteka, kūrybiniai skaitymai, knygiukai.
- komandinis darbas įgyvendinant įtraukiojo ugdymo strategiją.
- Bendradarbiavimas pritraukiant „Renkuosi mokyti!“ mokytojus į TŪM mokyklas.
- Švietimo ekspertų konsultavimas dėl įtraukiojo ugdymo, pagalbos mokiniams algoritmų kūrimo, universalaus dizaino mokymuisi, tinklaveikos, pasidalytosios lyderystės įgyvendinimo atsižvelgiant į konkrečios savivaldybės Pažangos planą.
- Išmaniosios skaitmeninės platformos mokinių ugdymo individualizavimui ir įvairinimui (Eduten, Learn Lab) ir skaitmeninės priemonės (knygiukai, įvairovės biblioteka).
- Kultūrinės patirtys mokiniams ir bendruomenei:
- kūrybinės dirbtuvės ir mentorystės programa „Kuriame savo literatūros festivalį“;
- tarpdisciplininės literatūros dirbtuvės „Istorijų įvietinimas“;
- knygos kūrimo, leidybos, marketingo, pristatymo auditorijai mokymų programa „Vaikų žemės akademija“;
- literatūros edukacijų ciklas „Nepaprasta pamoka su knyga“;
- teatro metodų pritaikymas formaliajame ugdymo procese;
- knygos, keičiančios gyvenimus: įvairovės literatūros integravimas į bendrąsias programas.
- Architektų konsultacijos ir kūrybinės dirbtuvės apie UD ir skaitymui palankias erdves.
- Tyrimų instrumentai ir tyrėjų konsultacijos:
- įgyvendinamų veiklų kokybės matavimo įrankiai;
- veiklų dalyvių nuomonės tyrimas matuojant įgyvendinamą pokytį.
- profesinio kapitalo, įtraukiojo ugdymo, lyderystės mokymuisi raišką / pokytį įgyvendinant TŪM veiklas savivaldybėje.
- Skaitmeniniai sprendimai savivaldybės mokyklų tinklaveikos modeliui įgyvendinti (mokytojų bendradarbiavimui, išteklių valdymui, bendrų pamokų organizavimui, šešėliavimo veikloms ir kt.).
Mūsų komanda:
- Eglė Pranckūnienė, MTC Steigėja, projektų vadovė;
- Justinas Vancevičius, programos „Vaikų žemė“ vadovas;
- Artur Adam Markevič, programos „Renkuosi mokyti!“ vadovas;
- Emilė Paskočimaitė, programos „Renkuosi mokyti!“ plėtros vadovė.